מגמת כימיה

מגמת כימיה

שאלתם את עצמכם למה דברים מתרחשים בעולם?

איך אפשר לפתור את בעיית הזיהום הסביבתי?

למה כשמחממים מתכת מוצקה היא הופכת לנוזלית, אבל כשמחממים ביצה היא מתקשה? 

האם גם אתם רוצים לדעת ולהבין תהליכים מקרוב, בייחוד דברים מהיום יום?

מקומכם בלימודי הכימיה

כימאים וכימאיות, כן כן המקצוע נפלא גם לבנות, האנשים שעוסקים בכימיה, הם אנשים סקרנים. שאוהבים לגלות איך ולמה מתרחשים דברים. קשה להסביר את הסקרנות הזאת, אבל זו סקרנות שאנחנו אוהבים לראות אצל התלמידים שלנו.

התלמידים במגמה באים כי הם אוהבים את המקצוע. הם יודעים שלכימיה יש עתיד ענק בשוק, לא רק ככימאים, אלא בכל מקצוע מדעי, מחקרי או רפואי. לא סתם ניתנו למדינה שישה פרסי נובל בכימיה. כי אנשים שעוסקים בכימיה אלו אנשים שבאמת בחרו בכימיה בגלל אהבה.

המגמה חושפת אתכם לעולם המחקר, לעולם של התנסות עצמית, לכתיבת תיק מחקר בגיל יחסית מוקדם. היום יותר מתמיד, בזמן המגפה העולמית, אתם מבינים מדוע מחקר הוא חשוב ותורם לחיים.

במהלך שלוש שנות התיכון, תלמדו את החומר העיוני לצד תרגול ויישום מעשי ע"י ניסויים במעבדות. זוהי דרך נהדרת לרכוש כלים פרקטיים למחקר! הרבה מהלמידה נעשית דרך פרויקטים בקבוצות לימוד קטנות, בשילוב הדיגיטלי, באמצעות סימולציות במחשב, ואנחנו מתמקצעים בכלים הללו.

המגמה היא כיתה מגובשת, של תלמידות ושל תלמידים מכל השכבה שתומכים ועוזרים אחד לשני לאורך כל שלוש השנים. תכירו פה חברים לחיים. תלמדו יחד, תבצעו מעבדות יחד, ותצאו לאירועי מגמה כקבוצה מגובשת.

החלק הפנימי והמעשי מהווים ארבעים וחמישה אחוז מהציון הסופי בבגרות, מה שמשאיר רק חמישים וחמישה אחוזים מהציון הסופי לחלק התיאורטי, החיצוני, וזה מה שמאפשר לתלמידים לסיים עם ציונים מאוד גבוהים בכימיה. בנוסף, בחישוב ממוצע הבגרויות לקבלה לאוניברסיטאות, מסיימי מגמת כימיה מקבלים בונוס משמעותי בחישוב ציוניהם, דבר שפותח דלתות בהמשך.

אם אתם סקרנים, הצטרפו למגמת הכימיה.